נתניהו: "מצטער על החלטת ליצמן"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "מצטער על החלטת ליצמן"

    ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה להתפטרותו של שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן: "עשה רבות למען בריאות אזרחי ישראל; השבת חשובה לנו"

    ליצמן ונתניהו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה להתפטרות שר הבריאות, יעקב ליצמן, ולשורה של נושאים העומדים על סדר יומה של הממשלה.

    "אני מצטער על החלטתו של השר יעקב ליצמן לפרוש מהממשלה" אמר נתניהו באשר לפרישתו של השר ליצמן על רקע חילולי השבת "הוא שר בריאות מצוין ועשה רבות למען בריאות אזרחי ישראל. הממשלה הלאומית בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל, אני חושב שכל חברי הקואליציה מעוניינים בהמשך קיומה. אני לא חושב – אני יודע. השבת חשובה לנו וגם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם כמובן הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה. אני מאמין שאנחנו נמצא פתרון מושכל. אנחנו עובדים על זה, זה בהישג יד. אנחנו נפעל כדי שנוכל יחד להמשיך לשרת את אזרחי ישראל".

    בהתייחס לפיגוע המחריד שאירע ביום שישי בסיני "בשם כל אזרחי ישראל אנחנו שולחים תנחומים לממשלת מצרים, לאזרחי מצרים, על הרצח ההמוני הנפשע של אזרחים בזמן תפילה. הטרור של האיסלאם הקיצוני אינו מבחין בין דתות בין אנשים, או בין עמים. אני חושב שהדבר המתבקש הוא שכל מדינות העולם יתאחדו להילחם בו, בכל מקום, לרבות בסיני".

    "בעוד יומיים, כ"ט בנובמבר, אנחנו נציין 70 שנה להחלטת האו"ם בהכרה במדינה יהודית בארץ ישראל. אנו מקצים היום 30 מיליון שקלים לשימור ושחזור בית העצמאות בתל אביב, זה אותו מקום בו ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, הכריז על מדינת ישראל עוד בטרם היה ראש ממשלה. בנוסף, אנחנו נקים במקום מוזיאון לתולדות עם ישראל בארץ ישראל, ובו תוצג לציבור מגילת העצמאות המקורית".

    "זה חלק מתוכנית המורשת שלנו שאנחנו משקיעים בה משאבים רבים, גם כסף, גם מחשבה ותשומת לב כי אנחנו יודעים שבסופו של דבר העתיד שלנו קשור לעבר שלנו, ועמים שלמים נמחקים, תרבויות נעלמות מעל פני האדמה משום שבצונאמי הגלובלי זהויות נעלמות מעל פני האדמה. לכן חשוב לנו לחבר את עם ישראל ואת הדורות הבאים גם למורשת העתיקה שלנו וגם למורשת החדשה שלנו. והמאמץ של אתרי מורשת הוא אחד מהצירים המרכזיים של המאמץ הזה. אני נשאלתי לאחרונה, דווקא בשידור של תוכנית של קול ישראל לקראת כ"ט בנובמבר, מה אתה רואה במאה שנים הבאות, מהם הצרכים, אני זוכר פחות או יותר את רוח השאלה, ואמרתי שהצורך הראשון שלנו למאה שנים הבאות הוא לזכור את 4,000 השנים הקודמות. זה הדבר הראשון שיבטיח את עתידו של העם היהודי בארץ ישראל ובמדינת ישראל".



    0 תגובות